زبانشناسی کاربردی
هویت کامل معلمان زبان انگلیسی: مطالعه تئوری زمینه ای

مینا طسوجی اذری؛ سعیده آهنگری؛ زهره سیفوری

دوره 9، شماره 1 ، تیر 1399، ، صفحه 321-356

https://doi.org/10.22054/ilt.2020.48986.452

چکیده
  بررسی هویت معلم دارای اهمیت فزاینده ای بوده است.مطالعه حاضرچهارچوب نظری جدید هویت جامع معلم زبان را بر پایه نظریه زمینه ای ارایه نموده است. با درنظرگرفتن اثرمتقابل بین فرد واجتماع در شکل گیری هویت جامع معلمان،جنبه های مختلف سیستم فردی معلم به همراه مفهوم جامعه،شامل عوامل محیطی-اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته اند. روش الگوی کدگذاری ...  بیشتر

تشخیص عبارات موصولی انگلیسی توسط فارسی‌زبانان: تاثیر درون‌داد ارتقا یافته و بازخوردهای صریح

نسترن نصرت زادگان؛ زهره سیفوری؛ پرویز مفتون

دوره 5، شماره 2 ، دی 1395، ، صفحه 232-211

https://doi.org/10.22054/ilt.2017.8059

چکیده
  علیرغم تاکید بر فرم، در مورد شیوه های جلب توجه مانند درون­داد ارتقا یافته، بازخورد فرازبانی صریح و ویراستاری تعاملی همسالان هنوز اختلاف نظر وجود دارد. پژوهش شبه تجربی حاضر تاثیر درون­د­اد ارتقا یافته، بازخورد فرازبانی صریح، و ویراستاری تعاملی همسالان را بر تشخیص عبارات موصولی توسط 73 زبان­آموز مونث ایرانی سطح متوسط بررسی ...  بیشتر